Visi žinome, kad žaidžiant tinklinį salėje, komandą sudaro 6 žaidėjai. Jie yra išsidėstę atitinkamai 6 pozicijose (žr. nuotrauką). Geras tinklinio žaidėjas, net jei jis tik mėgėjas, žino, kaip žaisti skirtingose pozicijose. Dar svarbiau, geras tinklinio žaidėjas žino, kaip padėti komandai. Viena iš tokių pozicijų, kurios pagrindinis tikslas ir yra padėti komandai, tai – nr. 6. Čia pateikiame standartinį variantą, neatsižvelgiant į galimus susikeitimus prie tinklo ir libero žaidėjo vaidmenį.

Žaidėjas, kuriam ateina eilė žaisti 6 zonoje, yra gynybinė grandis, skirta „saugoti galą“. Ką tai reiškia? O gi tai, kad 6 pozicijos žaidėjas „negrybauja” prie 2 metrų linijos, nestoviniuoja aikštelės viduryje, atvirkščiai, jis laikosi prie galinės linijos ir „surenka” visus kamuolius lekiančius į galą, atšokusius nuo bloko ir pan. Dar svarbiau atkreipti dėmesį, kad 6 zonos žaidėjas „saugo” visą galą, t.y. surenka visus kamuolius, kurie atskrieja ties galine linija, net jei tai būtų aikštelės kampai. Žaidimo metu 1 ir 5 pozicijos žaidėjai paprastai laikosi toliau nuo galinės linijos nei 6 zonos žaidėjas, todėl tai ne jų darbas gaudyti tuos kamuolius.

Dažniausiai pasitaikanti klaida, kai 6 zonos žaidėjas yra per arti ir lekia gaudyti kamuolių krentančių aikštelės viduryje. Tokiu būdu 1, 2, 4 ir 5 pozicijų žaidėjai negali tinkamai atlikti savo darbo ir priimti to kamuolio. Dar daugiau, aikštelės galas lieka tuščias, jau nekalbant apie žaidėjų susidūrimo ir traumų tikimybę.

Vienintelis atvejis, kai 6 zonos žaidėjas stovi arčiau ir esant reikalui pribėga dar arčiau, net ir ant 2 dviejų metrų linijos, tai, kai priešininkų komanda paduoda kamuolį. Kodėl taip yra? Nes kamuolio priėmime, jei nesusitarta kitaip, dalyvauja visi žaidėjai išskyrus 3 poziciją. Po priėmimo 6 zonos žaidėjas iš karto atsitraukia į galą ir užima gynybinę poziciją, leisdamas arčiau tinklo žaisti kitiems.

Žinoma, kadangi esame mėgėjai, mūsų 6 zona yra arčiau aikštelės vidurio nei profesionalių tinklininkų, nes kiek gi kamuolių atskrieja į aikštelės galą prie galinės linijos, kol dar tik mokomės žaisti tinklinį. Vos 2-3 per setą. Visgi, 6 zonos žaidėjas turi laikytis arčiausiai galinės linijos, tuo „gelbėdamas” komandą nuo prarastų kamuolių. Kartu tai lemia, kad 6 pozicijos žaidėjui nebelendant į aikštelės vidurį, 1, 2, 4 ir 5 pozicijų žaidėjai taip pat tobulėja ir mokosi „susirinkti”kamuolius krentančius būtent ten.

Taigi, kai ateina tavo eilė žaisti 6 zonoje, gink komandą „dirbdamas” aikštelės gale, netapk aikštelės vidurio „grybu”.