Rudenį įprastai po kiek ramesnės vasaros sporto salės vėl prisipildo žmonių, tačiau atostogų metu nesportavusiems reikėtų būti atsargesniems, siekiant išvengti skausmingų traumų. „Tinklinio akademijos“ treneris įspėja, jog traumos dažniausiai gręsia reguliariai nesportuojantiems žmonėms, kurie linkę pervertinti savo galimybes – prie didesnio fizinio krūvio nepratę raumenys skauda, rizikuojama pertempti raiščius.</b>

Pasak „Tinklinio akademijos“ trenerio Egidijaus Kučinskio, reguliariai sportuojantys žmonės traumas patiria kur kas rečiau. „Sportuojantys visus metus visų pirma fiziškai yra stipresni. Dažniausiai tinklininkai tiek žaisdami ant smėlio, tiek aikštelėje nukenčia nuo čiurnos traumų, kurios ištinka neteisingai pašokus ir nusileidus ant žemės. Dėl silpnų nugaros ir pilvo raumenų komandinio sporto mėgėjus neretai kankina nugaros skausmai, patempimai. Sportuojantys reguliariai visus metus geriau žino savo galimybes, tempą, todėl žaidžia sąmoningai ir natūraliai labiau save saugo, žinodami, kokios skaudžios būna sporto metu patrtos traumos“, – sako E. Kučinskis.

Žmonės neretai patyrę traumas traktuoja jas kaip buitines ir į medikus nesikreipia, tačiau esant stipriam skausmui, kraujosrūvoms ar patinimui, būtina apsilankyti pas specialistą. „Negalima ignoruoti atvirų žaizdų – gilesnių įpjovimų, įplėšimų. Tokias žaizdas reikia išvalyti, susiųti, o nukentėjusįjį paskiepyti nuo stabligės – tam būtina medikų pagalba“, – sako sporto medicinos gydytoja Rasa Spūdienė.

Viena dažniausių traumų aktyvaus laisvalaikio metu yra kojos raiščių patempimas ar dalinis įplyšimas. Tuomet prasideda tinimas, galimos nedidelės kraujosrūvos. Sporto medicinos gydytoja pataria, kaip reikėtų teisingai elgtis tokiu atveju: tinstančią ir traumuotą galūnę pirmiausia reikia pakelti aukštyn ir šaldyti – šaldomuoju paketu, ledo gabalėliais ar kitais po ranka turimais šaltais dalykais. Šaldomąjį kompresą patariama laikyti apie 15 min. Saugantis odos nušalimo galima šaldyti su trumpomis pertraukėlėmis. Tuomet reikia tampriai subintuoti elastiniu bintu ir duoti galūnei ramybę. Šaldymą reikėtų kartoti keletą kartų per dieną, o esant stipriam patinimui ar matomoms kraujosrūvoms jau vertėtų kreiptis į traumatologą.